Pai ce rost mai avea?

Sunt la casa la mega image. Ca printr-un miracol nu e coada (desi eu mereu ma rog sa fie patru persoane in fata, ca sa iau aia 5 lei, dar al dracu’ de-am avut eu norocul asta). Imi pun rahaturile cumparate pe banda si raspund din reflex, cu „da”, la intrebarea daca „punem si o punguta”. Fix inainte sa inceapa scanarea, pe usa intra o doamna cetateanca. E sarita bine de 50 de anisori. Vine glont la casa unde asteptam eu, direct prin fata, fara sa mai intre in magazin. Ii intinde niste bani casierei si rosteste hotarat:

-Un pall mall albastru scurt.

Imi las ochelarii in jos, pe nas (de, acum pot sa fac asta) si ma uit la ea cu un aer intrebator, pe genul „in mortii ma-tii, nu vezi ca eram si eu pe aici?”. O doare fix in cur de privirea mea inchizitorie. Se uita pe sus si asteapta tigarile alea mai repede. Daca am vazut ca apropourile din priviri au efect zero, mi-am zis ca trebuie sa incep a grai. Asa ca am intrebat-o cu miere in glas:

-Dar de ce nu stati la rand, doamna?

Se uita la mine pentru prima oara. E intens surprinsa si extraordinar de mirata. Ii poti citi stupefactia pe fata „ce vrea asta, ma”? Apoi isi ia un aer ultragiat-sictirit-superior si zice:

-Pai ce rost mai avea?

Ma rog, e de prisos sa va mai spun ca i-am explicat foarte pe scurt „ce rost avea”. Dupa care i-am „sugerat” sa stea la rand, nu inainte de a-i prezenta in doua vorbe cam ce cred eu despre ea: „doamna sunteti nesimtita”. Vedeti, am fost foarte reverentios. Pentru ca am constatat ca doare mult mai tare cand faci pe cineva de cacat, folosind pronumele de politete. Cu toate astea, sunt aproape convins ca asupra lu’ tanti n-am avut niciun efect. M-a facut sa cred asta, felul cum si-a dat ochii peste cap si a pufnit nemultumita pe nas. Dar m-a interesat ce gandea ea, fix cum va intereseaza pe voi s-o vedeti pe Udrea Presedintele Romaniei. Mars la coada, fa!

Altceva voiam sa subliniez, intrebarea ei „pai ce rost mai avea” este chintesenta societatii romanesti. Cam la asta se reduce tot. Pai ce rost mai avea sa stau la rand, cand am putut intra direct in fata? Pai ce rost mai avea sa merg la vot, ca tot nu iese cine vreau eu (si nu ma luati cu „eu am fost sa votez”, prezenta la urne este mai slaba ca in 2009)? Pai ce rost mai avea sa stau in coloana, cand pot sa o iau pe scuar prin dreapta sau pe linia de tramvai? Pai ce rost mai avea sa nu fur, cand am putut sa-mi umplu conturile pentru trei vieti? Pai ce rost mai avea sa-mi dau telefonul pe silent la film? Pai ce rost mai avea sa invat sa scriu si sa vorbesc corect? Pai ce rost mai avea sa respect vreo regula in tara asta, cand ele sunt facute doar pentru prosti?

Chiar asa, are vreun rost?

 

mihai_vasilescu_rost

 

 

 

69 de gânduri despre &8222;Pai ce rost mai avea?&8221;

  1. Mi se mai intampla si mie sa vrea cineva doar un pachet de tigari si sa-l las in fata daca cere voie.

  2. Poate se grabea si nu mai avea timp sa stea la rand. Oricum trebuia sa ceara voie, dar ii gasesc si eu scuze.

  3. Trist mai Mihai, trist. Dupa alegerile astea cu scandal, mai vii si tu cu povesti triste. Se duce naibii tara asta.

  4. Cred ca in Mega se intampla constant acest gen de faze. Intra direct prin fata si isi comanda ceva de la case. Si eu m-am certat cu un dobitoc chiar zilele trecute pentru exact acelasi lucru. Nu intelegea ce vreau de la el. Da asta este problema, li se pare normal sa procedeze asa.

    • @badgirl, principiul este din start gresit, nu ar trebui sa li se dea voie sa intre in felul asta. Si daca tot e posibil, ala care o face, macar trebuie sa ceara voie. Desi nici asta nu e in regula. Cui ceri voie? Celui care e in momentul acela la casa? Dar cei din spatele lui nu trebuie intrebati si ei? In fine, de-aia zic ca n-ar trebui sa poti sa ajungi la casa decat trecand prin magazin. Si s-a rezolvat problema.

      • @Mihai, din punctul meu de vedere nu magazinul e cel care trebuie sa faca educatie cetateneasca. Omul trebuie sa stie ca are de respectat o serie de reguli de bun simt.

        Acum ,ca sa ne mai inveselim putin si apropo de obligativitatea de a trece prin tot magazinul ca sa ajungi la casa, ia exemplu de la Ikea. Nu stiu cum e in Bucuresti, ca n-am ajuns inca la Ikea, dar peste tot in Europa te obliga sa vizitezi tot magazinul, chiar daca tu ai nevoie doar de un bec. Iar drumul e lung si al dracului de sinuos.
        Faza cea mai tare e in Spania, unde a aparut deja un proverb pe tema asta: Daca mergi de trei ori in Ikea iti valideaza automat Camino de Santiago!!! 🙂

      • @m4nt13, si cu asta ai expus principalul motiv pentru care calc in ikea cat pot de rar. Nu sunt un maestru al orientarii si reusesc sa ma ratacesc de fiecare data. 🙂

      • Ai fost de trei ori? 😀

      • @m4nt13, ei hai, am fost de nenumarate ori. Rezultatul este acelasi de fiecare data: „nu va suparati, cum ajung la case?”. 🙂 🙂 🙂

      • Te intrebasem pentru ca voiam sa stiu daca iti trimit un certificat de validare… 😀

        Oricum, poate organizeaza astia de la Ikea cursuri de cercetasi… Cred ca ar fi un bun antrenament. Oricum, nu stiu ce-a fumat ala care a facut schitele pentru aranjarea marfurilor si culoarele pentru clienti, dar zau ca vreau si eu sa incerc….

      • @m4nt13, trimite-mi, trimite-mi, dar va fi luat cam ca doctortul lui Ponta: pe naspa. Cu tot cu certificatul de validare, ma voi rataci in continuare acolo. Nu ai idee cum imi creste inima cand, din pura intamplare, ma trezesc ca am ajuns la case.

      • @m4nt13, ala care a facut schitele trebuie permiat intern in fiecare an. Pai numai de plictiseala, incercand sa razbati pana afara, si mai cumperi cate ceva.

  5. o fi fost florareasa din colt si se grabea ca lasase florile singure! asa mi s-a intimplat mie dar, dupa o privire dezaprobatoare si-a cerut voie

  6. in primul rand, intr-o tara civilizata, casiera/ul ar fi trebuit sa reactioneze primul si sa ceara cetateanului sa se aseze regulamentar la rand…nu sa lase clientii sa se porcaiasca la coada…dar na, Romania…bunul simt a plecat o data cu turcii! :)))

    in al doilea rand…pai cu doamna bagata in rand cu japca nu ai devenit a 5a persoana ?…sau nu ai mai fost atent la aspectul asta ? 😛

  7. Dar daca avea pe cineva la pat? 😉
    Gen ca in bancul cu farmacia:
    In farmacie coada mare (de aia e banc, pt ca in farmacii nu mai sunt cozi)
    Vine un tip si se baga in fata Paralel cu randul. Se intoarce catre cei de la coada si spune: ” Va rog frumos, imi dati voie sa intru peste rand, am o urgenta, am pe cineva la pat…”
    Murmure, alea alea, dar lumea ii face loc.
    in fata ghiseului tipul zice:” Doua cutii cu prezervative, va rog!”

    De remarcat faptul ca a cerut voie.
    Pai daca se intampla des asta in magazinul respectiv, cred ca e de vina personalul ca permite….

  8. Sa inteleg ca nu esti fumator… Pai cand te arde buza sa bagi o „tigare” si navalesti in primul magazin te doare fix in corcoduş de oamenii de la rand si de insultele politicoase si nu numai. Abia dupa ce bagi tigara-n bot si aprinzi, tragi un fum si te gandesti „bai dar chiar am fost nesimtit/a!” Dar acu’ nu mai conteaza…

  9. Mai dau și eu de din ăștia și-mi vine să-pocnesc în gât. Dacă omul e cu bun simț și-și cere voie, e de bun simț să-i dai voie.

  10. Tocmai plec spre Mega Image. Sa le transmit ceva?

    • @Cruella, nu, nu. Lasa ca am transmis deja. Poate faci un „live” de acolo. Cat e coada? Cum mai merge pretul la lebar? Cate abtibilduri d-alea din din campanie ti-au dat… Din astea.

      • Nimic de semnalat. Operatiunea s-a incheiat fara nici un incident. La coada nu am stat. Lebar nu am cumparat. Abtibilduri am luat vreo cinci. dar nu stiu ce sa fac cu ele.

      • @Cruella, cu draciile alea nici eu nu stiu ce sa fac, asa ca nici nu le mai iau. E ceva campanie, dar pentru ca nu m-a interesat…

  11. Prezenţa la vot a fost mai mică şi pentru că au scos o cifră record de persoane cu drept de vot: 18,5 milioane de români. O fi trebuit să voteze şi băieţelul meu?

    • @Irina, cred ca i-au numarat si pe cei plecati „afara”. Care cred ca sunt vreo trei milioane. Deci de-aici le ies cei aproape 19 milioane.

      • Sa fac eu ceva pe votarea lor. M-am trezit duminica pe la 8, apoi cu obiceiurile de dimineata… alergare, mic dejun, cafea, scos javra la pisare, dus… Pe la 11 imi iau consoarta de-o aripa sa mergem la Londra sa votam. Drumul cu trenul: o ora jumate. Ajungem in apropierea sectiei de votare pe la 2. Ditamai carnatul… initial am crezut ca ne-am pus la randul care nu trebuia, dar cand am auzit in fata „bag pula-n Ponta si-n Daciana” m-am convins ca n-am gresit. Se face ora 3, inaintasem 4-5 metri, in urma noastra se tot aduna gloata. Pana la 5 deja ne facusem noi prieteni, un individ mai in fata isi gasise iubirea vietii lui, dar macar ne apropiaseram de sectie cu cateva zeci de metri. De votat am votat… dar tarziu… peste vre-o mie de oameni inca erau in strada. Se striga si de Ponta si de ma-sa, si de Corlatean… Cand am ajuns acasa (luni dimineata la 1 si o tsara) m-a izbit putoarea unui rahat facut de Jax (javra) fix in fata usii… A votat si el. 🙂

      • @upprann, nu numai c-a votat, dar trebuie mustrat. Dupa ce zici c-ai gasit in usa, se cheama ca l-a votat pe Ponta. :))))

      • Hmmm… As zice ca l-a votat pe Cameron, dar de marimea lui Boc… :)))

      • @upprann, da, da, n-are de unde sa-l stie pe Victor Viorel. A votat „loco”. :)))))

      • sau era mesaj pentru mine: „ma cac eu pe prezidentialele voatre!” :))

      • @upprann, nu cred ma. Cainii sunt bine simtiti. Nu jignesc si nu injura. 🙂

      • M-am semidocumentat, respectiv am citit din 3 în 3 pe diagonală despre recensământul din 2012. Total populaţie ~19 100 000. Afară ~ 1 mil. Să înţeleg că avem doar 1,6 mil de copii?

      • @Irina, eu cred ca recensămîntul ăla e varză. Din ce am citit eu, afară sunt 3 mil de români. Ceea ce da peste cap calculele.

  12. Unde ai citit că eu mi-s fixistă.

  13. Apropo de Mega si de articolele anterioare cu „baiatu’ lu’ mama” la 30+ ani. Am auzit acum vreo cateva zile o reclama pe la radio pentru Mega in care un tip nehotarat in privinta a ceea ce-ar vrea/ar trebui sa cumpere se intreaba ceva de genul „oare mama ce ar cumpara?”. Ma gandesc c-or sti astia din publicitate/marketing bullshit ca segmentul de baietei e destul de mare de-l „targeteaza” 🙂

  14. Frumos scris! Dar, pentru că veni vorba de scris corect, încearcă să faci exact asta. Adică să scrii românește, nu romaneste.

  15. Eu cred ca are rost ! Eu sunt convins ca fiecare dintre noi ar trebui sa isi impuna respectul in fata unor specimene de acest fel ! Educatia se poate face si astfel !

    • @Birou de mediator, evident.
      N-am nimic impotriva link-urilor pe care le lasi in semnatura, dar nu ti s-ar parea mai simpatic sa comentezi si tu cu un nume? Ca pare prea impersonal asa. 😉

  16. Ce rost mai are sa maninc daca tot mor? Ce rost mai are sa imi fac patul daca tot in el ma culc diseara? Ce rost mai are sa facem copii daca tot mor si ei? Ce rost mai are sa invatam daca tot ajungem pensionari?

  17. Mihai,mai nesimtita a fost doamna de la casa,pentru ca a servit-o! Asta se intampla in tara asta unde exista putina educatie. Se pierde valoarea BUNULUI SIMT!

Lasă un răspuns

